ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

 در مطالعه قبلی گفتیم که انواع ابزارهای دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است.

 آنالیز و تحلیل داده

بهینه سازی موتور جستجو

 ایمیل مارکتینگ

 تبلیغات کلیکی

 تبلیغات در شبکه های اجتماعی

 مدیریت شبکه های اجتماعی و تحلیل آن

ارسال پوش نوتیفیکیشن

 انتشار رپورتاژ آگهی

 کوتاه کننده ی لینک

 چت آنالین

در مطالعه قبلی به توضیح آنالیز و تحلیل داده و بهینه سازی موتور جستجو و ایمیل مارکتینگ پرداختیم و در ادامه به بررسی سایر موارد می پردازیم.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی به ازای کاربری که تبلیغ را دیده و بر روی آن کلیک کرده است هزینه پرداخت می کنید. هزینه با مقدار تعداد کلیک های روی صفحه برابر می باشد، هرچه تعداد کلیک ها افزایش پیدا کند قاعدتاً هزینه بیشتر باید پرداخت شود.

ریتارگتینگ پلتفرم های تبلیغاتی آنلاین

ریتارگتینگ پلتفرم های تبلیغاتی آنلاین

افرادی که به سایت ما مراجعه می‌کنند ولی خریدی انجام نمی دهند روش هایی وجود دارد که آنها را دوباره به سایت بازگرداند این روش ها ریتارگتینگ گفته می شود.

تنها یک درصد از افرادی که برای اولین بار از وبسایت ما بازدید کرده‌اند، احتمال بازدید مجدد و خرید از ما و اینکه به مشتری دایمی تبدیل شوند را دارند، اما به کمک ریتارگتینگ ۹۹ درصد باقی مانده را می توانیم دوباره به سایت خود بازگردانیم و آنها را به مشتری خود تبدیل کنیم.

ریتارگتینگ و بازگردانی مشتری با پلتفرم های ایرانی و خارجی انجام می شود تا مخاطبان را به مشتری تبدیل بکند.

 مشتری بالقوه وارد وبسایت ما می شود، یک زنگی روی مرورگر قرار می گیرد، این زنگ در پلتفرم بازگردان مشتری تبلیغاتی ذخیره می شود و به محض ورود مشتری به هر یک از وبسایت های نمایش دهنده، او را شناسایی کرده و تبلیغی مختص او با توجه به محصول یا خدمتی که قبلاً دیده به او نشان می دهد، با این عمل یادآور محصولاتی که بازدید کرده می شود و مشتری را برای خرید به آن وبسایت تحریک می کند.

پلتفرم های های خارجی برای ریتارگتینگ مانند taboola,Outbrainمی باشند.

 اما در این زمینه سایت های ایرانی نیز پیشرفت های زیادی کرده اند و می‌توان گفت قابل اعتماد هستند و با خیال راحت می‌توان با انجام تبلیغ بهینه کسب و کار خود را رشد داد.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی علاوه بر اینکه فان و تفریحی هستند فرصتی خوب برای معرفی برندهای تجاری می باشند، تا نام برند را در ذهن کاربران همیشگی نمایند و همچنین می توانید با مخاطبان خواسته خود از این طریق شبکه های اجتماعی یک رابطه دوستانه برقرار کنید.

 انتشار تبلیغ در شبکه های اجتماعی پرکاربرد می تواند تاثیر بسزایی در درآمدمان و رشد کسب و کار مان داشته باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

پلتفرم هایی موجود هستند که می توان با آنها اینفلوئنسر مارکتینگ انجام داد و با توجه به موضوع تبلیغ با اینفلوئنسر مناسب ارتباط برقرار کرد و تبلیغات خود را به دست میلیون ها کاربر در فضای شبکه‌های اجتماعی رساند.

برخی از ابزارهای موجود قابل استفاده در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی عبارتند از

تگرو

اسنت  وی

 اد سنسور

ادونچر

سوشیال مدیا مارکتینگ

شبکه های اجتماعی و تحلیل آن

شبکه های اجتماعی و تحلیل آن

ابزارهای زیادی وجود دارند که به ما کمک می کنند بتوانیم تمام شبکه های اجتماعی را در یک زمان مدیریت کنیم.

 کاربران بسیاری در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند و در نتیجه حضور فعال و موثر ما در این شبکه ها برای انجام کسب و کارمان بسیار سودمند است و باعث افزایش تعامل با کاربران ما می شود.

 پلتفرم های مدیریت شبکه های اجتماعی به ما این امکان را می‌دهند که بتوانیم زمان انتشار محتوای خود را تعیین کنید، همچنین این پلتفرم ها با دادن گزارش‌ و آمارهای مختلف به آنالیز و بازخورد کاربران شبکه های اجتماعی کمک می کند و امکان مدیریت بهینه کامنت ها را نیز به ما می دهد.

 ابزارهای کاربردی ایرانی که به ما در مدیریت بهینه شبکه های اجتماعی کمک می کند شامل

 نوین هاب

 کاوان

 سوشیالو می باشند.

پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن

نوتیفیکیشن یک پیام کوتاه مانند اس ام اس می باشد این پیام می تواند شامل عکس، تیتر و متن کوتاه باشد که به کاربران ارسال می شود و کاربران را مشتاق به بازگرداندن شان به وبسایت شما می کند.

با کمک پوش نوتیفیکیشن روزانه میلیون ها تبلیغ برای کاربران در سراسر دنیا فرستاده می شود پلتفرم ها و بستر های مختلف برای ارسال پوش نوتیفیکیشن وجود دارد.

 پلتفرم های موجود مانند نجوا به شما به ما کمک می کند تا نرخ بازگشت کاربران به سایت، میزان فروش و ترافیک سایت را افزایش دهیم و همچنین با ارسال این پوش نوتیفیکیشن ها حضور خودمان را به کاربران یادآوری کنیم.

ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی

ابزار دیگر دیجیتال مارکتینگ که با انتشار محتوای مناسب و جذاب، مورد توجه کاربران قرار می گیرد. کسب و کار ها تمایل دارند برای افزایش آگاهی از برند، سئو،افزایش فروش، تبلیغات خود را در سایت های پربازدید قرار دهند. با استفاده از پلتفرم های انتشار رپورتاژ آگهی می توانیم به این اهداف خود برسیم. یکی از این پلتفرم ها تریبون می باشد که به ما کمک می کند در ابتدا در سایت های پربازدید دیده شویم و همچنین با گزارش دهی دقیق به ما در تحلیل و بررسی کمپین مان کمک می کند تا بتوانیم کمپین بهینه تر و موثر تری داشته باشیم.

کوتاه کننده لینک

کوتاه کننده لینک

زمانی که می خواهیم آدرسی از سایت خود را به افراد مختلف در شبکه های اجتماعی معرفی کنید ممکن است این لینک بسیار بلند و پر کاراکتر باشد و از نظر ظاهری جذابیت لازم را نداشته باشد. کوتاه کننده های لینک به ما کمک می کنند آدرس لینک مورد نظر را کوتاه و زیبا کنیم و بتوانیم در بسیاری از شبکه های اجتماعی مختلف به دست مخاطبان برسانیم.

چت باکس آنلاین

چت باکس آنلاین

زمانی که ما به صفحه ای از سایت وارد می شویم، باکس کوچکی در کنار دست ما باز می شود و به ما می گوید آماده پشتیبانی و شنیدن صحبت های ما است.

این ابزارهای گفتگو و پشتیبانی به ما کمک می کند با مخاطبان سایت خود ارتباط برقرار کرده و رفتار آن ها را تحلیل کنیم و همچنین می توانیم به سایت و خدمات و پشتیبانی آن اطمینان کنیم.

با توجه به توسعه شبکه جهانی اینترنت و دیجیتال مارکتینگ به یکی از مدیوم‌ های حیاتی بازاریابی در عصرِ فناوری بدل شد و علمِ بازاریابی به خودیِ خود وسیع است و اما اینطور نیست که بازاریابی دیجیتال بخشی از آن باشد و در واقع یک دنیای متفاوت است.

مهندس شیوا قرنفلی

0 0 votes
امتیاز شما به این مطلب
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments