استفاده از منابع برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار

استفاده از منابع برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار

در مطالعه قبلی در خصوص تفاوت های استرس و اضطراب و مدیریت اضطراب و داشتن منابع متنوع صحبت کردیم در این مقاله به ادامه مدیریت اضطراب و استفاده از منابع در دسترس برای رسیدن موفقیت در کسب و کار می پردازیم.

منابع مختلف در کنار هم

منابع مختلف در کنار هم

ما برای رسیدن به هدف مان به منابع مختلفی نیاز داریم، چند تا از این منابع مانند زمان، انرژی، پول، تجهیزات، مهارت و ارتباطات می باشند. ما باید برای شروع هدف و رسیدن به آن بررسی کنیم از هر منبعی به چه میزان داریم و اگر از منبعی کمتر داریم چگونه می توانیم با منابع دیگر آن را جبران کنیم. ممکن است بگویید من برای شروع کار سرمایه لازم را ندارم، اما بیزینس پلن یا برنامه درست و مهارت لازم برای انجام کار را دارم یا ارتباطات قوی دارم که من در راه اندازی کسب و کار بسیار کمک می کند. (ارتباطات قوی به معنی پارتی داشتن در یک جای مهم نیست، اشتباه برداشت نکنید).

فقط یک منبع کافی نیست

فقط یک منبع کافی نیست

 پس برای موفق شدن نیاز به منابع گوناگون می باشد اما منبع فقط یک چیز نیست، مثلاً فقط پول، انرژی، مهارت و یا زمان نیست، این ها در کنار هم جذاب می شوند و در کنار هم به شما کمک می کنند تا به هدف خود نزدیک شوید و حتما باید این منابع را جور و هماهنگ کرد.

می خواهیم به یک هدفی برسیم اما حاضر نیستیم در این راه فداکاری کنیم یا تمایل نداریم هزینه موفقیتمان را پرداخت کنیم، پس دچار اضطراب و نگرانی می شویم.

همانطور که بیان شد ما زمانی دچار اضطراب می شویم که احساس می کنیم منابع کافی برای رسیدن به هدف را نداریم یا نمی خواهیم از منابع خود خرج کنیم، حتی ممکن است دچار توهم شویم که منبعی نداریم یا فقط روی یک منبع تمرکز کرده‌ایم.

بهانه پشت بهانه

بهانه پشت بهانه

می گوییم من چون پول ندارم موفق نمی‌شوم یا  وقت لازم را ندارم نمی توانم کسب و کار خوبی داشته باشم یا چون مهارت لازم را ندارم نمی توانم شروع کنم. باید یاد گرفت، باید آموزش دید، گاهی اوقات ما سرمایه لازم برای انجام کار را نداریم اما می توانیم یک فروشنده بسیار خوبی باشیم و با ارائه طرح یا مهارت های ارتباطی که داریم به راحتی بتوانیم اینوستور یا سرمایه گذار بگیریم و با فردی سرمایه گذار شریک شویم.

دسته بندی منابع

دسته بندی منابع

باید در خصوص منابع خود فکر کنیم و برای آن ها دسته بندی و برنامه ریزی کنیم.

منابع دو دسته اند:

 Source

Resource

منابع سورس

منابع سرس آن منابعی هستند که تجدید ناپذیرند. مثل زمان چون من دیگر هیچ وقت بیست سالم نمی شود و نمی توانم سنم را کم کنم.

منبع ریسورس

منبع ریسورس آن منابعی هستند که تجدید پذیرند مانند پول، که کم یا زیاد می شود.

راهکار افراد موفق

راهکار افراد موفق

افراد موفق و زرنگ زمان و منابع تجدید ناپذیر را حفظ می کنند و منابع تجدید پذیر را در راه هدف، خرج  و مصرف می کنند. یعنی کسی که آموزش‌های لازم برای کسب و کار را می بیند مسیر ۲۰ ساله یک فرد را در عرض چند ماه می رود یعنی پول از دست می دهد برای کسب مهارت، مثلاً به مشاوره‌ می رود یا آموزش دوره ای را می بیند یا کتاب می خوانند و به واسطه آن پول، خودش را چندین سال جلو می اندازد و با این کار ارزشمند می شود. باید منابع تجدید ناپذیر را حفظ کرد و با منابع تجدید پذیر در جهت رسیدن به هدف اقدام نمود.

یک سوال اساسی

یک سوال اساسی

یک موردی را خدمتتان عرض کنم، یک فردی را می شناسم که ۸۵ سال عمر دارد و چند میلیارد سرمایه دارد اگر از شما سوال شود آیا حاضری ۵۰ سال به عمر خود اضافه کنی و آن سرمایه را داشته باشید، خیلی از ما می گوییم نه، زیرا در آن سن به آن سرمایه نیازی نداریم اما اگر به آن فرد بگوییم آیا حاضری مبلغی از درآمد و یا سرمایه ات را بدهی و تمام تجربیاتی که در طی این ۸۵ سال به دست آورده را کسب کنی و  به کسب درآمد بالا برسی و دیگر اشتباهات آن را در این مسیر تکرار نکنی و با یک سری مهارت ها را  که به تو می دهد در زمان کمتری به درآمد بالا برسی، آن وقت چه جوابی می دهید!

گاهی باید زرنگ بود، پول خرج کرد تا تجربه خرید

هزینه در مقابل تجربه

هزینه در مقابل تجربه

برای به دست آوردن تجربه باید هزینه بدهی، درکنارش می توانی بهره مندی های زیادی بدست آوری.

حتی زمانی که یک کتابی می خوانیم در واقع تجربیات یک عمر یک نفر را در عرض یک یا چند هفته به دست می آوریم.

وقتی می خواهیم کتاب بخوانیم باید با احترام دو زانو بشینیم، چون یک فردی چکیده افکار خود را در کتاب آورده و ما داریم در ظرف چند روز تمامی آن را به دست می آوریم.

زیستن با کیفیت

زیستن با کیفیت

یک سوال مهم وجود دارد، ما قرار است چندین سال زندگی کنیم؟ ۷۰، ،۸۰ ۹۰ ، در واقع طول عمر ما چقدر است.افراد باهوش و موفق کسانی هستند که در طی طول عمر خود، عمق عمر خود را افزایش دهند. یعنی کیفیت زیستن را بیشتر می کنند. در واقع در مسیر شغلی و کاری خود از تجربیات دیگران استفاده می نماید تا زندگی غنی  و پربار و پر دستاورد تری داشته باشند.

تفکر برتر

تفکر برتر

این مسیر یک راه بیشتر ندارد و آن این است که ما روی خودمان سرمایه گذاری کنیم، بیشتر یاد بگیریم و منابع خودمان را قوی تر کنیم تا سریع تر به هدف برسیم.

ما تمام رشدمان را مدیون افراد و اساتیدی هستیم که از آن ها چیزهای مهم یاد گرفتیم. نیوتون جمله ای در این زمینه دارد و می گوید تمام بزرگی از آن ما نیست و اگر توانستیم به جایی برسیم یا دور دست ها را ببینیم به خاطر این بوده که پایمان را روی شانه غول ها گذاشتیم تا در نهایت بتوانیم بیشتر ببینیم و بتوانیم بهتر زیست کنیم. نگاه عمیق به زندگی داشته باشیم. برای شروع هیچ وقت دیر نیست.

موفقیت در کسب و کار به چندین عامل موثر بستگی دارد و عوامل مختلفی همچون محصولات یا خدمات با کیفیت و استفاده از روش های بازاریابی کارآمد و مدیریت مالی و مدیریت منابع انسانی به عنوان عوامل بسیار مهم برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار محسوب می شوند.

مهندس شیوا قرنفلی

0 0 votes
امتیاز شما به این مطلب
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments