سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو  SEO(Search engine optimization )

سئو به معنی بهینه سازی کلمات کلیدی موتورهای جستجو می‌باشد.

سئو

در گوگل یک سری الگوریتم وجود دارند که در سئو کردن نقش دارند. به طور کلی الگوریتم‌ها چه چیزی هستند؟  الگوریتم ها روش و پاسخ به نیاز مخاطبین هستند. یعنی یک سری کد که دارای ربات است و شروع به بررسی محتوای وب سایت می‌کنند. از زمان‌هایی که گوگل کار سئو کردن را شروع کرد، الگوریتم‌های متفاوتی به کار برده می‌شد.

الگوریتم گوگل چیست؟

الگوریتم گوگل چیست؟

در ابتدا الگوریتم پاندا بر روی کار بود که این الگوریتم بر اساس کیفیت محتوا رتبه‌بندی سئو را انجام می‌داد. هرچه کیفیت محتوا بهتر می‌بود، کاربر حضور بیشتری در صفحه داشت و در نتیجه نمره سئو برای آن بهتر می‌شد.

الگوریتم بعدی پنگوئن نام داشت که اساس کار آن مبارزه با متقلب‌ها بود.

الگوریتم مرغ مگس‌ها که مفهوم عبارات را جستجو می‌کرد. هرچه وب سایت‌ها بیشتر می‌شوند، مسلماً رقابت در گوگل نیز بیشتر می‌شوند. سایت‌های موفق بهینه‌تر محتوا تولید می‌کنند.

الگوریم کافئین مزیتی که داشت این بود  که توانایی گوگل را برای بررسی سایت‌ها چندین برابر می کرد که  استفاده از الگوریتم کافئین در موتور جستجوی گوگل سبب شد سرعت ایندکس‌گذاری افزایش پیدا کند و باعث شود پایگاه داده گوگل همیشه پویایی و به روز باشد.

کار الگوریتم‌ها چیست؟

کار الگوریتم‌ها چیست؟

الگوریتم‌ها با خزیدن روی محتواها و صفحات وب که به اصطلاح crawling گفته می‌شود، یک سری دیتا را با معیارهای تعیین شده برای گوگل ارسال می‌نماید و اگر این محتواها که شامل فیلم، متن و هر چیز دیگری می باشد، برای گوگل قابل پذیرش باشد آن را می‌پذیرد یا به اصطلاح indexed می‌کند و از این نقطه به بعد صفحه سایت ما وارد موتورهای جستجو می‌شود.

کار الگوریتم‌ها چیست؟

مسلماً وقتی ایندکس می‌شویم در صفحات چندم گوگل قرار می‌گیریم و از این به بعد باید تلاش کنیم تا در صفحه اول و در رتبه‌های اول گوگل قرار بگیریم.

پس در کل می‌توان گفت که گوگل سه مرحله در خصوص سایت‌های ما انجام می‌دهد انجام می‌دهد، در ابتدا خزیدن crawling بعد پذیرفتن indexing در نهایت نتایج یا result.

بعد از پذیرفته شدن یا ایندکس شدن چطور متوجه شویم که آیا وارد صفحه گوگل شده‌ایم یا نه؟ از طریق سرچ کنسول و جستجوی گوگل می‌توانیم مطمئن شویم که آیا صفحه مورد نظر ما وارد گوگل شده است یا خیر.

روش های سئو کردن

روش های سئو کردن

برای سئو کردن مناسب دو روش آف پیج و آن پیج وجود دارد.  On page, off page آف پیج یعنی خارج از سایت ما می باشد و ما می‌توانیم کاری کنیم تا سئوی ما بهینه شود ولی در آن پیج یعنی از طریق داخل سایت ما است که بهینه سازی سئو انجام می گیرد و ما می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم تا پیج ما یک سئوی بهینه داشته باشد.

بهینه سازی داخلی سایت

بهینه سازی داخلی سایت

سئوی داخلی یا  سئوی پیج داخلی سایت منظور،  بهینه کردن محتوا صوت و فیلم‌ها می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت فاکتورها های مهم سئوی داخلی شامل ۶ مورد می‌باشند.

  1. سرعت سایت برای بهینه سازی سئو مهم است معمولاً سرعت زیر ۷ ثانیه برای لود شدن سایت مناسب است.
  2. به کار بردن تصاویر درست از لحاظ کد نویسی و عنوان Alt ۳
  3.  ساختار درست و به کار بردن URL درست
  4. به کار بردن heading مناسب و داشتن H2 h1 h6 درست
  5. به کار بردن کلمات کلیدی مناسب و چگالی مناسب
  6. داشتن لینک‌های داخلی و خارجی
بهینه سازی داخلی سایت

نکته مهم:

برخی‌ها سوال می‌پرسند که آیا داشتن تصاویر و گرافیک مناسب هم در زیبایی در سئو تاثیری دارد؟ پاسخ به این صورت است که چون تصاویر زیبا و گرافیک زیبا باعث می‌شود که مخاطب زمان بیشتری در سایت بماند و با این عمل نرخ پرش یا bonus rate کاهش پیدا کند تاثیر مثبتی روی سایت دارد و در نتیجه بر روی سئو نیز تاثیر مثبتی می‌گذارند.

نرخ کلیک چیست؟

نرخ کلیک چیست؟

تعریف نرخ کلیک یا CTR به تقسیم تعداد کلیک به تعداد نمایش گفته می‌شود. مثلاً اگر تعداد کلیک ۲۰ بار و تعداد نمایش هزار بار باشد با تقسیم ۲۰ هزار نرخ کلیک به دست می‌آید.

چه کار کنیم تا نرخ کلیک ما افزایش پیدا کند و در نتیجه سایت ایده آل‌ترین داشته باشیم.

  1. عنوان مناسب به صورت جزئی و دقیق
  2. داشتن ستاره که مخاطب بیشتر تشویق به دنبال کردن مطلب ما می شود. برای ستاره‌دار کردن محتوا می‌توانیم از افزونه سیکما پرو یا افزونه شما استفاده کنیم.
  3.  به کار بردن تصاویر مفهومی و کلیپ‌های مفهومی
  4. Call to action مناسب، هرچه دعوت به اقدام در صفحه ما مناسب‌تر باشد، تاثیر مثبت بیشتری برای ما دارد.

تعریف تک کنونیکال

تعریف تک کنونیکال

تک کنونیکال چیست؟ در سایت ما ممکن است صفحاتی باشند که زیاد تکرار می شوند. مثلاً تماس با ما داخل هر صفحه‌ای وجود دارد و این تکرار یک امتیاز منفی برای سایت ما محسوب می‌شود. تگ کلونیکال کاری که انجام می‌دهد این است که به گوگل اعلام می‌کند این سایت یک صفحه تماس با ما دارد و بقیه زیر مجموعه آن هستند و شما فقط این یکی را بررسی کنید. حتی اگر مقاله‌هایی داشتیم که عنوان آن ها بسیار به هم نزدیک می باشد برای اینکه سایت ما دچار اشتباه تکرار نگردد، می‌توانیم همه مقاله‌های نزدیک به هم را به مهم‌ترین و اصلی‌ترین مقاله خودمان تک کلونیکال کنیم.

صفحه کاربران و تاثیر آن روی سئو

صفحه کاربران و تاثیر آن روی سئو

صفحه دیدگاه کاربران برای سئو بسیار مهم می‌باشد. زیرا دیدگاه کاربران مانند یک محتوای جدید برای گوگل می‌باشند و تاثیر مثبت روی سایت دارد.

مهم‌تر اینکه این محتوای جدید را دائماً و به طور مداوم آپدیت کنیم. پویا بودن دیدگاه کاربران از لحاظ گوگل بسیار با اهمیت است. زمانی که ما به سوالات کاربرانمان پاسخ می‌دهیم این پاسخ دادن نیز خودش یک نوع آپدیت محسوب می شود و تاثیر مثبت روی سایت ما دارد. گوگل بسیار به پویا بودن سایت و به روز بودن آن و اینکه مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد اهمیت می‌دهد.

تفاوت ساب دامین و ساب فولدر

تفاوت ساب دامین و ساب فولدر

تفاوت ساب دامین و ساب فولدر در چیست؟ و کدام یک تاثیر مثبت بر روی سایت دارند. ساب دامین‌ها زمانی ساخته می‌شوند که ما صفحه‌ای بسازیم که با وب دات اسم سایت درست  می شود. مثلا web.webrax

ساب دامین‌ها به صورت مستقل عمل می‌کنند. اما ساب فولدرها به این صورت ساخته می‌شوند که در ابتدا اسم سایت webrax. Web

ساب فولدرها به صورت یک پوشه‌ای هستند در داخل سایت ما و مستقل از سایت ما عمل نمی‌کنند و تاثیر مثبتی روی سایت می‌گذارند.

پس ساختن ساب فولدرها در تاثیر گذاری در سایت تاثیر بهتری نسبت به ساب دامین ها می گذارند.

مهندس شیوا قرنفلی

0 0 votes
امتیاز شما به این مطلب
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments