همه انسان ها موجوداتی آرمان خوا ه هستند و به دنبال موفقیت، مسیر پرپیچ و خم زندگی رطی می کنند.
تشویق و حمایت دیگران باعث می شود که افراد در مسیر سختی ها، هرچه محکم تر جلو بروند. مواردی در این مقاله در خصوص نکات ضروری برای موفقیت در اهداف، ذکر شده است، می تواند ما را در مسیر کسب و کارمان یاری کند.
در ابتدا موضوعی که حایز اهمیت است استفاده مستمر و پیوسته از همه شبکه های اجتماعی است.
به این موضوع فکر کنید که با سماجت فقط بخواهیم در یک شبکه اجتماعی فعالیت کنیم چه عواقب و چه مزیتهایی دارد؟ بیایم راجع به این موضوع بیشتر صحبت کنیم.
اینکه اگر ما در یک شبکه اجتماعی به طور خیلی عالی فروش داریم، فعالیت خود را به این شبکه بسنده نکنیم و حیطه کاری خود را گسترش دهیم. زیرا اگر به هر دلیلی شبکه اجتماعی مورد نظرمون دچار بحران بشه ما کاسه چه کنم چه کنم در دست نمیگیریم.
مثلاً زمانی که تلگرام وجود داشت و فیلتر شد و اینستاگرام فیلتر شد. افرادی که فقط تمام ذهن و هم و غم خود را در شبکه اینستاگرام گذاشته بودند، با فیلتر شدن این شبکه اجتماعی دچار استرس و بحرانهای شدیدی شدند. اما اگر به طور کاملا تعیین شده در شبکههای مختلف و از طریق روشهای مختلف بتوانیم به تبلیغ بپردازیم دیگر دچار بحرانها و استرسهای روزمره نمیشویم.
باید در نظر بگیریم که موفقیت یک شبه مهمتر است یا بقای یک عمر کسب و کار
نکته دیگر اینکه حتی استفاده تنها از اینترنت نیز ممکن است به ضرر کسب و کارها تمام شود و باید به فکر سایر روشهای تبلیغاتی باشند.
روشهای تبلیغاتی دیگه مانند
بیلبوردها
پوسترها
بازاریابی تلفنی
پوستر
فیلمهای تبلیغاتی
بنر
با داشتن تنوع در ارسال پیام بهتر میتوانیم برند و محصولامان را به همگان معرفی کنیم و ریسک شکست را پایین میآوریم.
حالا که از خطرات تک رسانایی بودن صحبت کردیم از مزایت تنوع در رسانههای تبلیغاتی هم مطالبی رو ذکر میکنیم.
دریافت نتایج جامع و کامل
همیشه به روز باشید. زمانی که وارد بازاریابی میشویم و کسب و کار خود را راه میاندازی میکنیم، دیگر جمع آوری اطلاعات و به روز بودن برای ما مهم است.
ما می خواهیم یک مسیر را تا انتها ادامه دهیم، اما این را نمیدانیم که همیشه باید به خود تلنگر بزنیم، که آیا اطلاعات ما با توجه به شرایط الان مناسب است یا نه و با توجه به شرایط کنونی باید پویاتر و فعالتر باشیم.
همیشه سعی کنیم یاد بگیریم. حتی اگر در مسیر موفقیت و به سمت قله کوه در حال پیشرفت هستیم. آموزش را رها نکنیم. از همه رسانهها از همه روشها اطلاع داشته باشیم و هیچ کدام را برای رسیدن به موفقیت خودمان دست کم نگیریم.
حتی قصابی که هر روز گوشتها را خورد میکند، باز هم نیاز به تیز کنندههای چاقو دارد.
در مسیر تبلیغات و بازاریابی خلاقیت داشته باشیم و همیشه به دنبال راههای جدید برای جذب مشتریان باشید. مثلاً فرستادن کارت پستالهای اختصاصی برای مشتریان وفادار که میتوانیم داخل آنها بن تخفیفهایی قرار دهیم و از آنها بابت اینکه مشتری وفادار ما هستند تشکر کنیم.
حتی اگر از تمام امکاناتمان در مسیر بازاریابی استفاده کنیم هم رسانه های اینترنتی هم غیر اینترنتی اما یک چیز را فراموش کنیم و آن صبر و شکیبایی در این مسیر است، انگار که آبی روی آتش ریخته باشید. در هر کاری و در هر موقعیتی تلاش مستمر و پیوسته، از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. هر زمان که خسته یا اندوهگین شدید مسیر آینده را پیش روی خود مجسم کنید و اهداف خود را پر رنگ بنویسید و گاهی آن ها را فریاد بزنید و دوباره با استقامت و محکم وارد میدان عمل شوید.
رقبا یکی از بهترین آموزگاران ما هستند. نمی گویم کپی برداری کنید یا با تقلب جلو بروید. اما الگو بگیرید، شاید با دیدن راهکارهای آن ها، ایده ها و فرصت های جدیدی پیش روی شما باز شد و با مواردی برخورد کردید که حتی آز خود رقب هم پیشی گرفتید.
همان طور که از بچگی به ما آموزش دادند، کتاب یار بی زبان و دوست، همراهی است که هرگز ما را تنها نمی گذارد و در تمام مسیر زندگی معرفت دارد و ما را همچون درختی پر بار می کند.
حتما کتاب بخوانید، هر میزانی که دوست دارید، حتی اگر دانشجویید یا کسب و کار سختی دارید، شده ده دقیقه برای پیشرفت خود وقت بگذارید. همین ذره ذره هاست که یک دفعه ظرف پر آبی می شود.
با مطالعه می توانید حرف جدید برای کسب وکار خود داشته باشید. خود را به روز نگه دارید و از رقبا پیشی بگیرید.
(یک ساعت مطالعه روزانه، در عرض سه سال شما را در هر زمینهای که فعالیت دارید، بهترین خواهد کرد؛ در عرض پنج سال تبدیل به یک مرجع در کشورتان خواهید شد و در عرض هفت سال میتوانید در زمینه کاری خود یکی از بهترین افراد در دنیا باشید).
برایان تریسی
برای جمعبندی مطالب میتوانیم بگوییم که تنها به یک رسانه یا به یک کار تبلیغاتی بسنده نکنیم. از مجموعهای از رسانهها چه اینترنتی چه غیر اینترنتی استفاده کنیم.
اینکه سعی کنیم همیشه به روز و آپدیت باشیم. سعی کنیم گول موفقیت و فروش خود را نخوریم و همیشه خود را یک بازاریاب مدرنی که همیشه به دنبال نیازهای جدید و بالقوه مشتریانش است بدانیم.
در نهایت اینکه در مسیر تبلیغات و بازاریابی سعی کنیم خلاقیت داشته باشیم و به دنبال راهها و مسیرهایی باشیم که دیگران نرفتهاند و در این راه سعی کنیم هرچه بیشتر مشتریان وفادار برای خود ایجاد کنیم.
در کار پیوستگی داشته باشیم تا جوابی که می خواهیم دریافت کنیم.
رقبا و درس های آن ها را فراموش نکنیم.
کتاب را فقط در کتابخانه های خود نگه داری نکنیم، ما صرفا کتابدار نیستیم، بلکه در ذهن و مغز خود به صورت درست تزریق کنیم.