محتوا و تولید محتوا

محتوا و تولید محتوا

محتوا و تولید محتوا

در گذشته با نبود اینترنت برای انتشار تبلیغات یا هر پیامی از مجلات و روزنامه ها استفاده می شد. از مشکلات این تبلیغ ها این بود که یک موضوع داغ وقتی به وجود می آمد تا زمانی که در مجله‌ای چاپ شود ممکن بود مطلب بسوزد و ارزش خود را از دست بدهد و یا اینکه زمانی که مطلبی در مجله یا روزنامه به چاپ می رسید بازخوردی از مخاطبین دریافت نمی شد. این موضوع باعث می‌شد که فرد منتشر کننده پیام، نتواند احساس و یا حرف مخاطب را متوجه شود.

تولید محتوا

گسترش تکنولوژی

با گسترش اینترنت اغلب کسب و کار ها و اغلب تبلیغ  ها به سمت محتوا حرکت کردند. محتوا هر چیزی در قالب متن، تصویر در سایت و شبکه های اجتماعی می باشد. محتواها به دو صورت سرگرم کننده یا آموزشی هستند،  محتوای خوب آن محتوایی است که برای مخاطب ارزش ایجاد کند. یعنی اگر محتوای ما سرگرم کننده است مخاطب واقعا از آن لذت ببرد و اگر محتوای ما آموزشی است مطلب خوب و مهم را آموزش دهد.

گسترش تکنولوژی

ایجاد ارزش یعنی چه ؟

ارزش به بهتر شدن زندگی مخاطب منجر می شود. یعنی به مخاطب حس بهتر، فن جدید تر و دانش جدیدتر اضافه می کند. زمانی که اینترنت به فضای زندگی ما اضافه شد، سرعت اطلاعات هم افزایش پیدا کرد.

 چرا کسب و کارها به سمت محتوا حرکت کردند؟

 افراد متوجه شدند که تبلیغات ارزشی برای افراد ایجاد نمی کند و یا می توان گفت که تبلیغات بسیار نقش کمرنگی پیدا کرده است.

تولید محتوا در دوصورت انجام می گیرد:

تولید محتوا یا پایه و اساس شغل می باشد، یا به صورت جانبی در کنار شغل وجود دارد. مثلاً فردی که کار ترویج آموزش را دارد، محتوا برای آن پایه اصلی را دارد و افرادی که در کسب و کار خودشان مشغول به کار هستند مثلا در رستوران کار می کنند، کار اصلی شان انتشار محتوا نیست و این کار به صورت جانبی برای آن ها خدمت رسانی می کند.

 چرا کسب و کارها به سمت محتوا حرکت کردند؟

بازاریابی محتوا

همه شرکت ها، واحد بازاریابی خود را به واحد بازاریابی محتوا تبدیل کردند، چون متوجه شدند به غیر از مدل بازاریابی محتوا مدل های دیگر به خوبی محتوا جواب نمی دهد.

وظیفه مهم محتوا چیست؟

محتوا آمده است تا اعتمادسازی انجام دهد. راه های اعتماد سازی از طریق محتوا به چه گونه ای است؟

 برای ایجاد اعتماد سازی باید در ابتدا محتوای رایگان بگذاریم، تا مخاطب با ما ارتباط بگیرند و بعد آن ها را به سمت خرید تشویق کنیم.

محتوا هیشه برای ما می‌ماند، اما تبلیغ فقط تا هزینه پرداخت کنیم باقی می ماند. می توان به طور قطع به این نتیجه رسید که در حال حاضر اثربخش ترین فعالیت بازاریابی، نوع محتوایی آن می باشد.

تولید محتوا باعث ایجاد تمایز می شود. محتوا بدون چشم‌داشت اولیه کمک می کند تا ما به موفقیت برسیم. پس در واقع می توان گفت بازاریابی محتوا چیزی که جلب توجه و اعتماد سازی کند می باشد.

به‌کارگیری استراتژی محتوا

به‌کارگیری استراتژی محتوا

استراتژی محتوا در واقع بکارگیری و چگونگی به کارگیری محتوا است. در واقع به مدیریت و برنامه ریزی فعالیت های محتوایی استراتژی محتوا گفته می شود.

اینکه تصمیم بگیریم منابع را کجا مصرف کنیم تا اثربخشی بیشتری داشته باشد با داشتن استراتژی مناسب انجام می گیرد.

در بازاریابی محتوا، نکته مهم اجرا استراتژی است، زیرا تولید محتوا ممکن است به مرور کمرنگ شود. استفاده از استراتژی در این زمینه مهم است تا بتواند همیشه محتوای اثربخش تولید کند.

تعریف دیگری از استراتژی محتوا

یک تعریف دیگر برای استراتژی محتوا، هنر تخصیص منابع را استراتژی می نامند. مثلاً در شغل رستوران داری یک محتوای خوب برای رستوران با توجه به نیاز مخاطب و با توجه به منابع به این صورت است که: این رستوران سنتی است یا مدرن، کجا قرار دارد، چه غذاهایی سرو می کند. در واقع سبک و سیاق این رستوران چیست، پاسخ و برنامه ریزی همه این موارد به استراتژی محتوا بستگی دارد. برای اینکه محتوا همیشه پر نور بماند، باید یک استراتژی برای مدیریت و برنامه ریزی این فرایندها داشته باشیم. ممکن است مدت طولانی محتوا تولید کنیم، اما بعد از یک مدتی احساس کنیم اثربخشی لازم را ندارد. گاهی ممکن است محتوای کمتری تولید کنیم ولی بسیار اثر بخش باشد. پس این اثربخشی بسیار با اهمیت است. استراتژی محتوا یک روند بلند مدت را برای ما روشن می کند.

بازاریابی برونگرا و بازاریابی درونگرا

بازاریابی برونگرا و بازاریابی درونگرا

بازاریابی درون گرا

بازاریابی برونگرا فروشنده یا عامل، شما را دعوت به خرید می کند. بدون اینکه شما نسبت به محصول، حس خاصی داشته باشید.

بازاریابی درون گرا

در بازاریابی درونگرا مشتری خودش به دنبال محصول موردنظرش پیش می رود تا بالاخره انتخاب مورد نظر خود را پیدا کند.

بازاریابی محتوا در واقع نوعی بازاریابی درونگرا است. چون این مشتری است که انتخاب می کند چه نوع محتوایی را ببیند و از آن خرید کند. بازاریابی محتوا جذب مشتریان به سمت خود، به جای ایجاد مزاحمت برای ایشان از طریق تبلیغات سنتی و تبلیغات پولی می باشد.

بالا رفتن قدرت مشتری

بالا رفتن قدرت مشتری

با افزایش قدرت مخاطب، قدرت انتخاب او نیز افزایش پیدا می کند. اگر مخاطب این آرامش را داشته باشد که ما قرار است ارزشی بیشتر را به او هدیه دهیم می توانیم برنده باشیم.

تولید محتوای تخصصی و باکیفیت، اصلی ترین روش جذب مخاطب می باشد. تولید محتوای منظم و مرتبط، یکی از خدمات ویژه محتوایی است که باید بخش جدایی ناپذیر از ما باشد. محتوایی خوب یک دارایی ارزشمند برای کسب و کار ما است.

شکست بازاریابی

یکی از دلایل شکست در بازاریابی محتوا این است که ما برای محتوای خود زمان و وقت لازم را نگذاریم و بدون ویرایش مجدد یک متن را منتشر کنیم. ما باید دائماً متن محتوایی خود را به روز نگه داریم و با توجه به بازخورد های گرفته شده از مخاطب متن را ویرایش کنیم.

محتوای سبز

محتوایی سبز می باشد که مخاطب در همه زمان ها باز مشتقاق آن می باشد و از مطالعه آن لذت می برد.

موضوعاتی که عمومیت دارند و همیشه برای مخاطبان با ارزش هستند جزو این دسته از محتواها قرار می گیرند. در زیر به برخی از این محتواها اشاره می کنم:

موضوعاتی در خصوص پوست و زیبایی

لاغری و تناسب اندام

آموزش و یادگیری زبان های خارجی

روش های پول دار شدن

رازهای موفقیت

سلامت دهان و دندان

محتوا به شما کمک می‌ کند و مشتری‌ ها را به سمت خود جذب کنید تا مخاطبان درگیرتان شوند و لذت ببرند و می‌ توانید بازدید کنندگان جدیدی به سایت خود بیاورید و درنهایت درآمدی برای شرکتتان داشته باشید و بهتر است بگویم اگر شما محتوایی تولید نکنید از قافله عقب خواهید ماند.

مهندس شیوا قرنفلی

0 0 votes
امتیاز شما به این مطلب
Subscribe
Notify of
0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments