این مقاله در خصوص دو موضوع (مهارت لازم برای نوشتن یک مقاله جالب و خواندنی) و (رشد کسب و کار و حفظ مدیریت) می باشد. موضوع اول:
می توان گفت در کل نوشتن مقاله با سوال پرسیدن شروع می شود. مراحل مختلفی برای نوشتن یک مقاله وجود دارد که شامل مراحل زیر است.
مرحله اول: موضوع یا عنوان را تعیین می کنیم.
مرحله دوم: تمام سوال های احتمالی مقاله را لیست می کنیم
مرحله سوم: سوال های مرتبط به هم را ادغام و طبق یک ترتیب منطقی چیدمان می کنیم.
مرحله چهارم: به همه سوالات ها جواب میدهیم. و در مرحله آخر یک مقدمه یک نتیجه گیری به متن اضافه می کنیم.
چند نمونه از سوال هایی که می توان در این زمینه مطرح کرد را بیان می کنم.
سوالاتی از قبیل:
موضوع کتاب چیست
چرا اسم این کتاب دولت عشق است
نویسنده چه کسی است
ناشر کتاب کیست
متن پشت کتاب در مورد چه چیزی صحبت کرده
این کتاب در چاپ چندم است
کتاب زبان اصلی از ترجمه عالی کدام است
در چند صفحه قرار دارد
ساختار متن چگونه است
مخاطبین کتاب چه افرادی اند
قیمت و روش تهیه این کتاب چگونه است
چه کسانی این کتاب را تایید می کند
3. ادغام کردن سوال های مرتبط به هم می باشد که با این کار از سوال های تکراری جلوگیری می کنی
تا متن شسته و رفته تر شود.
برای ایجا عنوان های بین متنی می توان در حین جواب دادن به سوال ها آن ها را به عنوان های بین متنی تبدیل کرد.
4.در نهایت اضافه کردن مقدمه و نتیجه مقاله ما کامل می شود.
موضوع دوم مقاله در خصوص:
هفت چالش در رشد کسب و کار ها موثر هستند این موارد شامل:
در زمینه کار هایی که هیچ تضمینی برای موفقیت آن ها وجود ندارد پافشاری کنید و انجام آنها را شروع کنید با وجود نگرانی های مالی اعتباری ولی باز هم انجام درست آن پافشاری نمایید.
به معنای واکنش سریع به تغییرات می باشد. تغییراتی هستند که خارج از کنترل هستند و افرادی که دچار غرور می شوند، این چابکی را از دست می دهند زیرا این افراد خودشان را باهوش و زرنگ می دانند و از انعطاف پذیری لازم برخوردار نمی شوند. پس بهترین کار این است که نسبت به تغییرات واکنش سریع داشته باشیم و چابکی خود را حفظ نماییم.
واکنش مردم نسبت به بحران ها به چند صورت می باشد
مرحله اول انکار
دوم خشم
سوم اندوه
چهارم پذیرش
و پنجم اقدام می باشد
افرادی که در کسب و کارها و شرکت ها چابکی خود را حفظ می کنند، مراحل انکار، خشم، اندوه را زودتر از بقیه طی می کنند و به مرحله پذیرش و اقدام وارد می شوند.
ایجاد جریان اطلاعات به این معنا می باشد که اطلاعات باید در دسترس باشند.
نگهداری اطلاعات در سیستم یا در زونکن ها باید به صورتی باشد که همه به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشند.
همچنین دادن اطلاعات به مشتری باید به صورت منظم صورت گیرد و اطلاعات به صورت کامل به مشتریان مبادله شود.
تبادل اطلاعات در تیم کاری منظم باشد، به این معنا که اطلاعات در تیم کاری باید به راحتی بین اعضا منتشر شود و اعضای یک شرکت باید از قسمت های مختلف مالی، تحقیق و توسعه، بازاریابی اطلاعات کافی داشته باشند و طلاعات به راحتی در این بخش ها چرخش و جریان داشته باشد و همه افراد باید تا حدی که نیاز است از اطلاعات بخش های مختلف آگاهی داشته باشند و حتی گاهی نیاز است به آنها آموزش های لازم در این خصوص داده شود.
خیلی از مواقع شده که چیزهای بسیار جزئی و دم دستی به چشم ما نمی آیند و ما به راحتی از کنار آن ها رد می شویم و حتی متوجه حضور آن ها نمی شویم.
اما زمانی که فرد دیگری این مورد را می بیند به راحتی بازگو می کند. ما در کسب و کارمان به همین صورت شدهایم، بسیاری از عادت ها باعث می شود که واقعیت ها را نبینیم، اما فرد دوم یا مشتری به راحتی موانع و مشکلات را تشخیص می دهد. پس بهتر است هر از گاهی از دید مشتری وارد کار و عمل شویم هر چند وقت یک بار سایت، فروشگاه و هر چیزی که در اطراف ما وجود دارد و برای ما عادی شده است را بازبینی کنیم و از دید یک مشتری یا از یک دید شخص بی طرف به آن ایراد بگیریم و به مشکلات آن رسیدگی کنیم. می توانیم به راحتی با جابجایی کوچکترین چیزها یا اصلاح سایت خود فروش خود را بالا ببریم. این کار با شنیدن نظر مشتریان یا حتی با قرار دادن کارمندان در جایگاه مشتریان انجام می گیرد و با این عمل ساده می توان اشتباهات موجود را اصلاح نمود. حتی گاهی شده با تغییر اتاق کار خودمان خیلی بیشتر از قبل بتوانیم تفکر کنیم و بتوانیم ضایعات را دور بریزیم و اصلاحات درست و به موقع ای را انجام دهیم.
برای یک مدیر خیلی مهم است که همه کارها رو خودش به تنهایی انجام ندهد، یعنی بتواند به راحتی تقسیم کار انجام نموده و مسئولیت های پایین تر را به دست دیگران بسپارد.
نکته مهم این است که یک مدیر نباید به یک کارمند معمولی تبدیل شود. وقتی که مدیر کارهای افراد زیر دست خود را انجام دهد دیگر نمی تواند به مسئولیت های مهم خود که همان تصمیمگیریهای کلان، برنامه ریزی استراتژی، کنترل و نظارت می باشد برسد.
زمانی که ما یک فروشگاه کوچکی را داریم راحت می توانیم برای آن سایت درست کنیم و محصولات را معرفی کنیم و با مدیریت به موقع آن کار را جلو ببریم. اما مشکل زمانی آغاز می شود که حجم کاری ما زیاد می شود و فروشگاه های ما بزرگ تر و زنجیرهای می شوند. در آن صورت حجم کاری ما چند برابر شده و پیچیدگی و هزینه کاری ما رشد نمایی پیدا می کند. آنگاه آیا برای این چالش برنامه ای داریم آیا میتوانیم در مقیاس بزرگ باز هم به همین صورت مدیریت کنیم. آیا می توانیم با خودکار سازی و اتوماسیون بخش های مختلف سعی در بهبود امور جاری داشته باشیم.
ورود به جزئیات مانع رشد برای یک مدیر و کسب و کار محسوب می شود مسئول و مدیر نباید وارد جزئیات کار بشود. جزئیات را باید به کارمندان خود بسپارد و در کلیات و در تصمیم گیری های کلان نقش بسزایی را ایفا کند.
نوشتن مقاله علمی یکی از مهم ترین فعالیت ها در زندگی علمی پژوهشگران است و از آنجایی که شروع هر کاری سخت است و خواندن راهنما و آموزشی که حرفه ای های کار آماده می کنند راهگشا خواهد بود.